10/05/2013

Antwerpen

 My fourth trip with Thalys Train. I start loving it . Today I'm moving alone, it's been a long time! Today I'm a kind of Supertramp ! So Today I'm showing you some pics of Antwerpen, why this city? How did this come about? Just because I felt the need to visit North Europe,  I was looking for low prices and found out Thalys with the best prices ever!
In one of my older post about New York, I've mentionned that Belgians were so simpathetic, and after my daytrip in Antwerpen  my point of view is just reconfirmed!  This city is easy to visit by walk, don't forget good walking shoes because like any old city it's stone covered driveway. Near the station, there is the famous diamond district, trust me it's razzle dazzle like "shine bright like a diamond!" .
I need to confess that I've never seen a central station so clean ! I couldn't imagine that it would be possible... Anyway, doing shopping there is a paradise!! Urban Outfitter, Rivers Island, and some other brands that I only met in USA! I Really enjoyed it!  If you have the opportunity, time to waste, need to stroll, and enough money, visit Antwerpen! It worth it.

____________________________________________________________________________


Ceci est mon quatrième voyage avec Thalys . Je commence bien aimer. Aujourd'hui, je bouge seule, ça fait longtemps ! Aujourd'hui, je suis une sorte de Supertramp ! Je vais vous dévoiler quelques images d'Anvers, pourquoi cette ville ? Comment est-ce arrivé ? J'avais tout simplement l'envie de visiter une ville d'Europe du Nord, à prix bas, et j'ai découvert Thalys qui proposait des tarifs trés avantageux!
Dans un de mes ancien post sur New York, j'exprimais que les Belges étaient sympa, et après mon excursion à Anvers mon point de vue n'a fait que se confirmer de nouveau ! Cette ville est facile à visiter à pied , n'oubliez pas de bonnes chaussures de marche , car comme dans toute vieille ville, il y a beaucoup de pavés. Près de la gare , il ya le célèbre quartier des diamantaires , croyez-moi c'est bling bling en mode " shine bright like a diamond! " .
Je dois avouer que je n'ai jamais vu de gare aussi propre ! Je ne savais pas que cela pouvait être possible... Quoi qu'il en soit, faire du shopping à Anvers est un paradis ! Urban Outfitter , Rivers Island, et quelques autres marques que je n'ai rencontré qu'aux Etats-Unis ! J'ai vraiment apprécié ! Si vous avez l'occasion, du temps à perdre, envie d'escapade, et assez d'argent , visitez Antwerpen ! Ca en vaut la peine.



  

No comments: